Barnkalas och så vidare.

Ciao a tutti!

Nu ligger jag här i sängen och käkar kiwi. Barnen är på lekparken med mamman, för hon sa att jag kunde gå hem om jag ville så då gjorde jag det. Vi var precis på vår andra musiklektion, vilket var ganksa kul. En hel drös med ungar och deras föräldrar som slår med marackas och försöker få barnen intresserade av musikskapandet, när barnen i själva verket bara vill kasta marackaserna på varandra.
 
I måndags var vi på barnkalas. En i Matildes klass fyllde år, så hennes föräldrar hade ordnat kalas på ett gigantiskt lekcentrum. Det var stora salar, både ovan- och undervåning, med lekborgar och kuddar och allt möjligt roligt som jag önskar jag hade lekt med när jag var liten. Men det bästa var nog maten. Det serverades först merenda, alltså mellanmål, med pizzabullar, fochaccia, chips och nutellabullar som även föräldrarna och nannysarna fick lov och mumsa på. Sen var det tårta som vi också fick lite av. Mums.
 
Igår var det lillkillens födelsedag. Det firades med att äta på restaurang och så fick han ett par monsters inc-skor som han är besatt av. På fredag däremot ska det firas lite större, för då är det kalas för båda barnen plus sex andra barn från Matildes klass. Ska bli spännande att se hur det går. 
 
Well well, ville bara uppdatera lite!

Ci vediamo,
Johanna


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0